Regulamin zakupów w sklepie internetowym Clofte
Niniejszy regulamin („Regulamin”) zawiera informację o serwisie Clofte.pl (“Serwis”) oraz o zasadach dokonywania zakupu produktów oferowanych w ramach tego Serwisu.
Do dokonania zakupu w ramach Serwisu oraz założenia Konta lub zapisania się do Newslettera w wymagana jest akceptacja Regulaminu.
§ 1 DEFINICJE
REGULAMIN – niniejszy regulamin,
KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie korzysta ze Sklepu internetowego, w tym dokonuje Zamówienia w Sklepie internetowym,
KLIENT INDYWIDUALNY – Klient będący osobą fizyczną, konsumentem w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego oraz osobą fizyczną zawierającą umowę, która nie jest bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
KLIENT BIZNESOWY– osoby fizyczne oraz osoby prawne niebędące Klientem indywidualnym.
SPRZEDAWCA – spółka HOMESPOT EU SP. Z O.O. z siedzibą w Warszawie (02-013), przy ul. Lindleya 16, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego numerem KRS 0000978990, NIP 7011082896, REGON 521614664.
TOWAR lub PRODUKT – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży,
UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu,
SKLEP INTERNETOWY lub SERWIS – serwis internetowy dostępny pod adresem clofte.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie,
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
§2 INFORMACJE O SERWISIE I SPRZEDAJĄCYM
- Właścicielem sklepu internetowego działającego pod adresem www.clofte.pl jest spółka HOMESPOT EU SP. Z O.O. z siedzibą w Warszawie (02-013) ,przy ul. Lindleya 16, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego numerem KRS 0000978990, NIP 7011082896, REGON 521614664 (dalej “Homespot”).
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z wykonywaniem postanowień Regulaminu jest Homespot EU sp. z o.o.
- W ramach Sklepu internetowego dostępne są również usługi: Konto oraz Newsletter.
- Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Administratora na rzecz Użytkowników, polegających na umożliwieniu im:
- dokonana zakupu Produktów w ramach Sklepu internetowego,
- założenie Konta,
- otrzymywania Newslettera,
- dokonywania płatności za Produkty (za pośrednictwem narzędzi udostępnionych przez operatora płatności online).
- Użytkownik jest uprawniony do korzystania z Serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem, w granicach prawa i dobrych obyczajów, z poszanowaniem praw i dóbr innych osób.
- Homespot dąży do zapewnienia Klientowi dostępu do Sklepu internetowego w sposób ciągły bez jakichkolwiek zakłóceń. Homespot nie odpowiada jednak za opóźnienia w działaniu Sklepu internetowego, które nie są od niego zależne, lecz które spoczywają po stronie operatorów telekomunikacyjnych, dostawców Internetu.
- Homespot nie odpowiada również za szkody, które Klient może ponieść lub poniesie w związku z zagrożeniami istniejącymi w Internecie, takimi jak przejęcia haseł przez osoby postronne, włamania do systemu, czy zainfekowanie wirusami komputerowymi.
- Z uwagi na konieczność ulepszania i czuwania nad poprawnym działaniem Serwisu, Homespot zastrzega sobie prawo do:
- okresowego wyłączania dostępności Sklepu internetowego w celu jego rozbudowy, konserwacji bądź aktualizacji (informacja w tym zakresie będzie podawana w Sklepie);
- sporadycznych, krótkich przerw w dostępie do Serwisu wynikających z konieczności prowadzenia prac serwisowych, diagnostyki Serwisu lub też zapewnianiu bezpieczeństwa Serwisu.
- Zakazane jest korzystanie z Serwisu oraz zawartych w nim treści w sposób zautomatyzowany. W szczególności zakazane jest używanie botów, robotów indeksujących i innych zautomatyzowanych narzędzi umożliwiających korzystanie z Serwisu bez ingerencji Klienta.
- Wszelkie prawa własności intelektualnej do całości i dowolnej części Sklepu internetowego, w tym zawartych w nich materiałów i informacji, w szczególności tekstów, rozwiązań nawigacyjnych, wyboru i układu prezentowanych treści, logotypów słownych i graficznych, interaktywnych aplikacji, materiałów audiowizualnych, kompilacji materiałów, zdjęć, ankiet, formularzy, wzorców oraz opracowań, stanowią własność Homespot i podlegają ochronie prawnej. Zabrania się kopiowania treści. Modyfikowanie, kopiowanie, dystrybucja, przekazywanie, wyświetlanie, przesyłanie, przedrukowywanie, sublicencjonowanie, tworzenie zbiorczych prac z materiałów, o których mowa powyżej, a także odsyłanie i sprzedaż tych materiałów nie jest dopuszczalne.
- W celu ustalenia danych statystycznych o ruchu Użytkowników oraz ułatwienia Użytkownikom korzystania z Serwisu, Serwis używa technologii cookies.
§3 PRODUKTY
- Homespot oświadcza, że Produkty sprzedawane za pośrednictwem Sklepu są objęte gwarancją producenta na warunkach wskazanych przez producenta Produktu.
- Informacje o Produktach, w tym ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny podane w Sklepie Internetowym stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 KC.
- Opakowanie Produktów może nieznacznie różnić się od przedstawionego na zdjęciach w Sklepie Internetowym.
§4 DANE OSOBOWE
Homespot wykorzystuje dane osobowe Klientów wyłącznie zgodnie z postanowieniami Polityki Prywatności zamieszczoną na stronie Serwisu. Prosimy o zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności w celu uzyskania wszelkich informacji w tym zakresie.
§5 CENA PRODUKTÓW ORAZ ZAMÓWIENIE
- Ceny Produktów podawane są w złotych polskich. Cena Produktu zawiera podatek VAT według stawki obowiązującej w Polsce, zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa polskiego.
- Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za Produkt bez kosztów dostawy. Koszt dostawy jest prezentowany Klientowi zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany produkt w celu zakupu należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie spośród dostępnych w Sklepie opcji, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego Zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym Zamówieniu.
§6 ZAWARCIE UMOWY KUPNA-SPRZEDAŻY POMIĘDZY HOMESPOT A KLIENTEM
- Po złożeniu Zamówienia w Sklepie Internetowym, Klient otrzymuje następujące wiadomości e-mail:
- wiadomość e-mail potwierdzającą otrzymanie Zamówienia przez Sklep Internetowy;
- wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie Zamówienia do realizacji oraz wszystkie istotne elementy Zamówienia, tj. przedmiot Zamówienia, łączną cenę Zamówienia, sposób i termin zapłaty za Zamówienie (jeśli zamówienie jeszcze nie zostało opłacone); oraz
- wiadomość email potwierdzającą dokonanie wysyłki Produktu.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej wszystkie istotne elementy Zamówienia i przyjęcia Zamówienia do realizacji następuje zawarcie Umowy pomiędzy Homespot a Klientem.
- Po złożeniu Zamówienia Serwis udostępnia następujące formy płatności:
- płatności online, w tym e-transfery, karty płatnicze, BLIK, szybki przelew, płatność odroczona,
- Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem ING Bank Śląski SA., ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice, spółki wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym Katowice – Wschód Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000005459, kapitał zakładowy w kwocie 130.100.000,00 zł opłacony w całości, NIP: 634-013-54-75, REGON: 271514909, na podstawie Regulaminu usług dostępnego pod adresem: https://data.imoje.pl/docs/imoje_regulamin_platnosci.pdf.
§7 DOSTAWA ORAZ KOSZTY DOSTAWY
- Dostawa zamówionych Produktów jest płatna w przypadku Zamówień do łącznej wartości 200 zł. Dostawa Produktów o wartości powyżej 200 zł jest bezpłatna, chyba że Klient wybierze płatność przy odbiorze. Koszty dostawy są każdorazowo prezentowane Klientowi przed dokonaniem zamówienia.
- Homespot realizuje Zamówienia wyłącznie na adresy dostawy na terenie Polski. Jeżeli Produkty mają być dostarczone do różnych lokalizacji, należy złożyć oddzielne Zamówienie dla każdego adresu dostawy.
- Produkty zakupione w Sklepie dostarczane są – w zależności od tego, jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
- za pośrednictwem firmy kurierskiej pod wskazany przez Klienta adres lub wskazany przez Klienta punkt odbioru;
- do paczkomatów InPost.
- W ramach Dostawy Produktu brak jest możliwości odbioru osobistego lub odbioru Produktu z magazynu.
- Przesyłki o wadze powyżej 30 kg są dostarczane do pierwszych drzwi, a dostawca może odmówić wniesienia przesyłki do mieszkania.
- W momencie przyjęcia Produktu, Klient zobowiązany jest potwierdzić jego odbiór. Z tą chwilą własność Produktu przechodzi na Klienta. Klient powinien dokonać oceny stanu Produktu i jego zgodności z Zamówieniem w momencie dostawy przez kuriera i w jego obecności. W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia Produktu, Klient powinien w obecności kuriera sporządzić protokół reklamacyjny, zawierający opis ubytku lub uszkodzenia.
- W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących dostawy Zamówienia, należy skontaktować się z Homespot dzwoniąc pod numer +48 22 599 40 86 lub drogą e-mail na adres: sklep@clofte.pl.
§8 PRAWO KLIENTA INDYWIDUALNEGO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Niniejsze zasady określone mają zastosowanie wyłącznie do Klientów Indywidualnych.
- W przypadku wszystkich produktów Homespot Klient Indywidualny ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty dostarczenia Produktów do Klienta Indywidualnego.
- W celu odstąpienia od Umowy, Klient Indywidualny może skorzystać z formularza odstąpienia dostępnego pod adresem LINK.
- Jeżeli klient w celu odstąpienia od umowy skontaktował się z Homespot za pomocą wiadomości e-mail, odstąpienie od Umowy jest skuteczne z dniem przesłania wiadomości e-mail po uzupełnieniu przez Klienta wymaganych danych w formularzu, o którym mowa w §8 ust. 2 Regulaminy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, uważa się ją za niezawartą.
- Jeżeli Klient Indywidualny skorzysta z prawa odstąpienia od Umowy, otrzyma pełny zwrot ceny zapłaconej za zamówione Produkty oraz wszystkie inne dokonane przez niego płatności. Odstępując od Umowy i zwracając Produkt(y), Klient zgadza się na otrzymanie zwrotu ceny zakupu zapłaconej za zwrócony(e) Produkt(y). Zwrot kosztów do Klienta Indywidualnego nastąpi w najszybszym możliwym czasie, w każdym przypadku nie później, niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia o odstąpieniu od Umowy, przy czym Homespot może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwrotu Produktu.
- Klient Indywidualny ma obowiązek zwrotu Produktów w ciągu 14 dni od przesłania informacji o odstąpieniu od Umowy, zgodnie z punktem 2 powyżej. Koszt wysyłki zwrotnej pokrywa Klient. Formularz zwrotu należy dołączyć do przesyłki. Adres do zwrotu towaru: Homespot/Omnipack, Al. Katowicka 66 bud DC04 rampa 40, 05-830 Nadarzyn. Koszt wysyłki zwrotnej pokrywa Klient.
- Aby otrzymać pełny zwrot kosztów, należy zwrócić wszystkie Produkty otrzymane w ramach zakupionego produktu, który ma zostać zwrócony, w tym wszelkie akcesoria, które zostały dostarczone wraz z urządzeniem. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktów wynikających z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- W przypadku otrzymania Produktów w stanie nieuszkodzonym, Homespot zwróci Klientowi Indywidualnemu pełną cenę zakupu na konto bankowe wskazane przez Klienta w formularzu zwrotu Produktów.
- Klient Indywidualny zwracając produkt zobowiązany dostarczyć go w stanie niezmienionym, niepogorszonym i kompletnym bez śladów użytkowania. W przypadku braku kompletności lub uszkodzenia produktu lub rozpakowania filtrów dołączonych do produktu przez Klienta Indywidualnego, Homespot zastrzega sobie prawo do potrącenia równowartości kwoty potrzebnej do skompletowania urządzenia, w tym nowych filtrów od kwoty zwrotu. Klient Indywidualny jest odpowiedzialny za odpowiednie zabezpieczenie zwracanego sprzętu. W przypadku odstąpienia, jeśli Produkt został uszkodzony w transporcie, Klient do zwracanego Produktu powinien dołączyć protokół reklamacyjny sporządzony przez przewoźnika.
§9 ODPOWIEDZIALNOŚĆ HOMESPOT W STOSUNKU DO KLIENTÓW BIZNESOWYCH
Niniejsze zasady mają zastosowanie wyłącznie do Klientów Biznesowych.
- Klient Biznesowy może zamówić jednorazowo 10 sztuk Produktów, bez względu na to, czy zamówi jeden, czy wiele rodzajów Produktów. Produkty mogą być wykorzystywane wyłącznie do użytku własnego Klienta Biznesowego, a Homespot nie wyraża zgody na dalszą sprzedaż Produktów przez Klienta Biznesowego. Odmienne ustalenia z Klientem Biznesowym będą każdorazowo wymagały zgody Homespot.
- Homespot w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności umownej, deliktowej (w tym z tytułu zaniedbania) lub jakiejkolwiek innej wynikającej z Umowy lub pozostającej z nią w związku za:
- jakąkolwiek utratę korzyści, spadek sprzedaży, ograniczenie możliwości prowadzenia działalności biznesowej lub utratę przychodów;
- utratę lub sfałszowanie danych, informacji lub oprogramowania;
- utratę możliwości biznesowych;
- utratę przewidywanych oszczędności;
- utratę wartości firmy; lub
- wszelkie straty pośrednie lub następcze.
- Całkowita odpowiedzialność Homespot wobec Klienta Biznesowego za straty poniesione na podstawie lub w związku z Umową, niezależnie czy dotyczą odpowiedzialności umownej, deliktowej (w tym za zaniedbanie), lub innej, nie może przekraczać wartości ceny zakupionych Produktów z wyłączeniem utraconych korzyści.
§10 ODPOWIEDZIALNOŚĆ HOMESPOT W STOSUNKU DO KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH
Niniejsze zasady mają zastosowanie wyłącznie do Klientów Indywidualnych (konsumentów).
Homespot dostarcza Produkty wyłącznie do użytku domowego lub prywatnego. Konsument zgadza się nie wykorzystywać Produktów w celach handlowych, biznesowych lub sprzedażowych. Homespot nie ponosi odpowiedzialności za utratę korzyści, ograniczenie możliwości prowadzenia działalności biznesowej, przerwy w działalności biznesowej lub utratę możliwości biznesowych.
§11 REKLAMACJE
- Homespot zobowiązany jest do dostarczenia Produktu bez wad fizycznych lub prawnych (rękojmia). Odpowiedzialność Homespot z tytułu rękojmi w stosunku do Klientów określona jest w przepisach art. 556 i n. Kodeksu cywilnego. Odpowiedzialność Homespot z tytułu rękojmi w stosunku do Klientów Indywidualnych określona jest również przepisach art. 43a i n. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 827 z późń. zm.). Homespot odpowiada z tytułu rękojmi za wady jedynie w przypadku stwierdzenia wady przed upływem dwóch lat od wydania Produktu Klientowi (art. 568 § 1 KC oraz art. 43c o prawach konsumenta).
- Reklamacje mogą być wnoszone przez Klientów za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie Sklepu: LINK
- Reklamacja powinna zawierać: imię nazwisko, nazwę produktu, adres pocztowy, adres email, datę zakupu Produktu, typ Produktu będącego przedmiotem reklamacji, dokładny opis wady oraz datę jej odkrycia, jak również preferowany przez Klienta sposób doręczenia informacji o rozpatrzeniu reklamacji. Do reklamacji należy dołączyć dowód zakupu, np. kopię rachunku, kopię faktury, historię płatności. Przedstawienie wskazanych wyżej dowodów zakupu jest zalecane, jednakże nie obligatoryjne i nie stanowi warunku skorzystania przez klienta z przysługujących mu praw. Jeśli nie określisz czy w ramach reklamacji chcesz skorzystać z rękojmi, w pierwszej kolejności reklamacja zostanie rozpatrzona w ramach gwarancji producenta.
- Szczegółowe informacje dotyczące dalszych kroków reklamacyjnych, są przekazywane Klientowi poprzez wiadomość e-mail po wypełnieniu i przesłaniu formularza (realizacja Reklamacji odbywa się “door to door”). Homespot rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia reklamacji. Klient zostanie poinformowany o decyzji w sprawie reklamacji drogą e-mail, w przypadku pisemnej reklamacji – drogą pisemną.
- W przypadku, gdy reklamacja zawiera braki, Homespot poinformuje o tym Klienta w korespondencji wysłanej na adres e-mail wskazany w reklamacji.
- W przypadku uznania reklamacji i naprawy produktu, naprawa nastąpi w terminie 30 dni od dnia rozpatrzenia reklamacji.
- Klient jest zobowiązany do zabezpieczenia przesyłanego produktu do transportu. W przypadku uszkodzenia produktu na skutek braku zabezpieczenia lub nieprawidłowego zabezpieczenia produktu, reklamacja może nie zostać uwzględniona.
- W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Klienta Indywidualnego rezultatu, Klient Indywidualny może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php;
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php;
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitwork
§12 GWARANCJA PRODUCENTA
- Produkty sprzedawane w Sklepie Internetowym mogą być objęte są gwarancją producenta.
- Warunki gwarancji określa producent.
- Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
§13 SIŁA WYŻSZA
- Homespot nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub opóźnienie w wykonywaniu jakichkolwiek zobowiązań Homespot określonych w Regulaminie, spowodowanych zdarzeniem poza kontrolą Homespot, tj. siłą wyższą.
- „Siła wyższa” oznacza jakiekolwiek zdarzenie będące skutkiem wystąpienia nagłych, nieprzewidywalnych okoliczności niezależnych od danej strony, których skutki były niemożliwe do uniknięcia nawet pomimo podjęcia wszelkich starań w celu zapobieżenia im.
- W przypadku wystąpienia Siły wyższej mającej wpływ na wykonanie zobowiązań przez Homespot wynikających z Umowy:
- Homespot skontaktuje się z Klientem w najszybszym możliwym czasie w celu powiadomienia go o takim zdarzeniu;
- zobowiązania Homespot wynikające z Umowy zostaną zawieszone, a czas realizacji zobowiązań zostanie przedłużony o czas trwania zdarzenia będącego siłą wyższą. Jeżeli taki stan wpływa na zmianę daty dostawy Produktów, ustalona zostanie nowa data dostawy po ustaniu siły wyższej.
§ 14 NEWSLETTER
- Klient może korzystać z Newslettera w następujący sposób: (1) po wpisaniu adresu e-mail na stronie Sklepu internetowego (2) podczas składania Zamówienia (3) po potwierdzeniu chęci subskrybowania Newslettera poprzez kliknięcie w link potwierdzający, który zostanie automatycznie wysłany na podany adres email. Istnieje również możliwość zapisania się do Newslettera, poprzez wybranie odpowiedniego pola wyboru podczas składania Zamówienia Klienta. W konsekwencji subskrypcji Newslettera pomiędzy Klientem a Homespot zawierana jest na czas nieoznaczony świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Newsletter jest prowadzony bezpłatnie. Klient ma możliwość w dowolnym momencie i bez podania przyczyny zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez link znajdujący się we wiadomości wysłanej przez Homespot lub poprzez zgłoszenie tego telefonicznie lub na adres e-mail Homespot.
- Reklamacje w zakresie Newslettera lub innych usług elektronicznych włączając nieprawidłowości w obsłudze clofte.pl mogą być również zgłaszane telefonicznie.
- Reklamacje dotyczące Newslettera lub innych usług elektronicznych winny zawierać: opis sprawy objętej reklamacją, adres e-mail podany w trakcie rejestracji konta Klienta lub podany w Zamówieniu oraz adres e-mail lub adres pocztowy, na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację. Klient zostanie poinformowany o wyniku rozpatrzenia reklamacji tą samą metodą, która została użyta do złożenia reklamacji, w przeciągu 14 dni od daty jej otrzymania przez Homespot.
§ 15 KONTO UŻYTKOWNIKA
- Homespot zapewnia Klientowi możliwość założenia i prowadzenia Konta Użytkownika w Serwisie.
- Konto daje Klienta dodatkowe możliwości, takie jak: przeglądanie historii zamówień złożonych przez Klienta w Sklepie, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna edycja danych Klienta.
- W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w Sklepie.
- W momencie założenia Konta zawierana jest na czas nieoznaczony pomiędzy Homespot a Klientem umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Klient może mieć tylko jedno Konto w Serwisie.
- Klient powinien starannie przechowywać swoje dane logowania do Konta, tak aby osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do tych danych.
- Po założeniu Konta Klient ma możliwość dodania lub zmiany podanych wcześniej danych.
- Konto stanowi usługę cyfrową w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z Konta.
- W celu dokonania rezygnacji z Konta należy wysłać swoją rezygnację do Homespot na adres e-mail: sklep@clofte.pl, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta.
- Niezwłocznie po założeniu Konta Klienta Homespot wysyła do Klienta, na podany przez niego adres e-mail, wiadomość z potwierdzeniem założenia Konta.
- Jeżeli Klient jest Klientem Indywidualnym, przysługuje mu również prawo odstąpienia od umowy od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (prowadzenie Konta), bez podania przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia.
§16 KOMUNIKACJA Z KLIENTEM
- Jeżeli Konsument będzie chciał się skontaktować się z Homespot w formie pisemnej z jakiegokolwiek powodu, może tego dokonać również za pomocą wiadomości email. Konsument może również kontaktować się z Homespot poprzez bezpłatną infolinię.
- W przypadku Klienta Biznesowego:
- Wszelkie powiadomienia lub inne formy komunikacji kierowane przez Klienta Biznesowego do Homespot lub przez Homespot do Klienta Biznesowego wynikające z Umowy lub pozostające z nią w związku winny być sporządzone w formie pisemnej i doręczone osobiście, wysłane za pomocą przesyłki poleconej lub wiadomości e-mail.
- Powiadomienia lub inne formy komunikacji uznaje się za doręczone: i) w przypadku ich doręczenia osobiście, w dniu ich złożenia w siedzibie Homespot; ii) w przypadku wysłania za pomocą przesyłki poleconej lub za pośrednictwem firmy kurierskiej, w dniu następującym po odebraniu przez Homespot przesyłki; iii) w przypadku wysłania wiadomości e-mail, w dniu następującym po jej wysłaniu.
- Postanowienia niniejszego paragrafu nie mają zastosowania w stosunku do doręczeń w jakimkolwiek postępowaniu sądowym lub administracyjnym.
§17 POZOSTAŁE POSTANOWIENIA REGULAMINU
- Na każdy sprzedany przez Sklep Produkt wystawiana jest faktura VAT lub inny dokument rozliczeniowy zgodny z obowiązującymi przepisami podatkowymi. Faktura VAT jest dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej lub w formie tradycyjnej wraz z dostawą towaru w przypadku wskazania przez Klienta podczas zakupu numeru NIP, na jaki ma zostać wystawiona faktura VAT. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w Zamówieniu.
- Spory wynikłe pomiędzy Klientem a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, z tym zastrzeżeniem, że w odniesieniu do Konsumentów spory te będą rozpoznawane przed sądem właściwym według przepisów postępowania cywilnego. Niniejszy Regulamin podlega przepisom prawa polskiego i zgodnie z nimi będzie interpretowany. Niniejszy Regulamin nie ogranicza żadnych praw konsumentów do ochrony, które mogą użytkownikowi przysługiwać zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami w kraju jego zamieszkania.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w następujących przypadkach:
- zmian przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
- konieczności wprowadzenia zmian z uwagi na nałożenie określonych obowiązków przez organy państwa;
- zmiany w zakresie świadczonych usług, w tym wprowadzanie nowych;
- konieczności usprawnienia działania Serwisu i obsługi Klientów;
- poprawy ochrony prywatności Użytkowników;
- konieczności zapobieganie nadużyciom;
- jeżeli przemawiają za tym względy bezpieczeństwa;
- konieczności wprowadzenia zmian redakcyjnych.
- O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi zarejestrowanych Klientów drogą e-mailową. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po 14 dniach od powiadomienia. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia.